Tverrfaglig praksislæring
Denne tverrfaglige praksislæringsboka bygger på at elevene skal utføre konkrete oppgaver slik yrkesfaglige utdanningsprogrammer legger vekt på. Hvert kapittel starter med et praktisk oppdrag. Deretter følger teorien som skal brukes for å løse oppdraget. Etter hvert som vi skrider fram i pensum, vil oppdragene kunne gjøres mer og mer tverrfaglige. De fleste oppdragene er åpne. De kan knyttes til virksomheter i lokalmiljøet, ungdomsbedrift eller en fiktiv bedrift (papirbedrift). Dette bestemmes av elever og lærer.
Praksisoppgavene/oppdragene har to hensikter:
1 Når vi starter med konkrete oppdrag, får elevene økt forståelse for hvordan teorien skal brukes, og hvorfor det er viktig å lære teorien. Det er ikke et krav at elevene utfører alle oppdragene, men det setter tankene i sving på hva teorien kan brukes til.
Forhåndsvis | Vedlegg | Størrelse |
---|---|---|
service_og_samferdsel_veiledningshefte.pdf | 688.31 KB | |
arsplan_vg_1.pdf | 51.02 KB | |
arsplan_vg2.pdf | 147.81 KB | |
praksislaring.pdf | 715.5 KB |